tisdag 29 december 2009

Ibland blir jag så trött

Ibland brukar jag kolla in olika hund annonser på blocket. Brukar inte göra det som endel brukar göra mig så upprörd. Det gjorde en igår. Och här kommer ett litet utdrag.

Vi måste sälja våran 1½ gamla hund pga att husse har blivit sjuk. Hunden gillar att gosa, gå långpromender och är busig. Den säljs till seriösa köpare. Lite längre ner i annonsen står det att de kan tänka sig att byta hunden mot en mindre hund som dottern i familjen älskar hundar. Hur seriöst är det kan man undra som de redan har en hund.

Ibland blir jag bara så trött.

3 kommentarer:

Annakarin @ Mathias.W sa...

Jag läste det med, dessutom är det en faraohund som ligger mig varmt om hjärtat.. det är skrämmande och gör även mig ledsen & trött.

Sofie svarar AK sa...

Jag hoppas verkligen att det löser sig till det bästa för den här hunden. Och jag förstår att han ligger dig varmt om hjärtat fast det inte är din uppfödning.

I det här läget tycker jag synd om uppfödarna som jag vet att de har försökt att hjälpa till. Men inte får chansen att göra det. Bara att hoppas att ägarna tar sitt förnuft till fånga och tänker på hunden och inte pengarna.

Mirre sa...

Men hjäääälp, suck