torsdag 17 december 2009

stygn tagning

idag har vi varit till Borlänge Maya och jag och tagit stygnen. Efter stygn tagningen såg det riktigt bra ut. Lämnade Maya hemma med de andra en liten stund för att träffa mina studiekompisar för att diskutera en uppgift. När jag kom hem var det inte samma läga som när jag lämnade henne. Det blödde och hålet hade blivit större. När vi kom hem från promenaden så hade hon blivit blodig på benet. Så nu känns det lite hopplöst. Men jag tror att någon av de andra hundarna har varit på såret. För Maya har haft sin tratt på sig. Ja nu är det bara att hålla tummar och tassar för att att det är slut på eländet. Bara det går frammåt så får det gå hur sakta som helst.

Mayas sår innan stygntagningen. Vi tror att det rosa är en irritation från stygnen.


Efter stygn tagningen, promenad och tvättning.


2 kommentarer:

Mirre sa...

Ohh aj så ont det sur ut, hualigen. Håller tummarna att det läker nu.

jag kan inte söndag =( Buhu

kram

Annakarin @ Mathias.W sa...

stackare, och ja förmodligen har de andra varit hjälpsamma de brukar ju vara det, när man inte vill att de ska vara det!! Krya på sig kramar! Det läker nog bra ändå ska du se.