torsdag 3 december 2009

Maya hemma igen

Nu är vi hemma igen. Maya har blivit ihop sydd fått dränage, medicin och smärtstillande utskrivet.

Man kan säga att hon inte gillade vistelsen riktigt och jag fick inte vara med när hon blev nerdrogad. Jag hörde faktiskt Maya bli upprörd och senare fick jag veta att hon hade fått munkorg på sig som hon var lite rädd. Söta snälla Maya skulle väl aldrig bita någon men man vet ju som sagt aldrig. Men nu ska det bli bra. Stygntagningen blev framflyttad 4 dagar och dränet ska tas på måndag. Cattis och jag ska agera sjuksyrror.

När vi sedan stod i kassan för att betala så intog Maya stående slagsida bort från veterinären. Men det bästa av allt var att det var GRATIS. Hur ofta är det gratis hos veterinären.

2 kommentarer:

Anna Rasmussen sa...

Vilken tur att det gick bra till slut endå! Inte kul att upptäcka att ett sytt sår är öppet igen!

Tur att ni fick det Gratis också! När jag åkte in andra gången med Udi, efter damen käkat upp sina stygn. Då var det några hundralappar extra som rykte.

Mirre sa...

Ohh vad bra att det gick bra, var väll för tur att du åkte upp så.. Nää man lillan fick hon ha munkorg snurpan..

Ha en underbar kväll Kram