fredag 1 februari 2008

Nu är det snö igen i massor :)

Igår kväll så vräkte det ner snö bokstavligt talat. Det bara yrde och blåste när man kollade ut. Jag gillar när det är snö ute. Allt blir så mycket ljusare och det är mysigt när det knastrar under skorna när man är ute och går.

Säter verkar annars vara en skyddad plats när det gäller snön. För ibland har det snöat massor här och knappt nått i Avesta. Ju närmare jag och bilen kommer Avesta ju blötare och slaskigare blir det. Konstigt det där men det slår aldrig fel.

Idag blev jag ivarjefall lite förbannad om man får säga så. Kommer in i Avesta centrum som jag skulle lämna hundarna hos Karoline idag. Mycket snö är det ute som de inte har hunnit att ploga rent kl 7 på morgonen. Så vad ser man, en cyklist mitt i vägbanan som tycker att den är så bra där. Jag kan inte rå för att det inte är plogat men vad säger att det är lättare att ta sig fram med bil imellan ljusspåren och över till ett nytt. Det slirar och man kanske får möte med en annan bil som har det precis lika halt som jag. Nej vill man bli påkörd så tycker jag att man ska ligga precis där. Förbannade cyklister lämna cykeln hemma när man knappt kan cykla i det här vädret. Kan lova att det är mycket säkrare.

Inga kommentarer: