fredag 29 februari 2008

Nervös inför imorgon

Imorgon är det dax. Första utställningen för året och kanske den sista....... skämta bara så hemskt kan det inte gå :) Bilen kommer imorgon kl 0600 tror jag att styras imot södra Stockholm och Skogås där vinthundklubben har utställningen.

Som det var ett tag sedan jag visade upp mig i ringarna så känner jag mig lite ringrostig. Två gånger förra året och en gång året förre. Så jag kan inte säga att jag känner mig hemma där just nu. Astrid är inte heller speciellt hemma på en utställning men jag hoppas att både hennes och mina nerver kommer att sköta sig imorgon. Kommer knappt ihåg hur man gör.


Det andra som jag är lite nervös för är kläderna. Som jag knappt inte har använt de på 2 år och har gått upp i vikt så har jag antagligen inga kläder. Inga byxor ivarjefall. Det var ju direkt inget jag tänkte på jag jag anmälde hunden. Men alltid ska man väll hitta nått som man kan dra på sig.

Astrid har det ivarjefall lätt hon ska bara ha ett litet koppel på sig.

Direkt när pm:et dimper ner i brevlådan och man ser hur många hundar som är anmälda så börjar man fundera. Vilka är det som kommer. Det är faktiskt riktigt spännande tycker jag. man läser i lite gästböcker och kollar in hemsidor för att se ifall man kan få en liten vink om vilka hundarna är. Den här gången är det 1 tikvalp, 1 hane och 7 tikar. Men det lustiga att på papperer som nrlappen sitter på står det 10 faraohundar men i pm:et bara 9. Vilket stämmer???

Några av hundarna som kommer vet jag redan om och det är. Enigmashundarna Inez och Dyrka. Sedan tror jag att Saga och Primus kommer. Primusmatte kommer ivarjefall vet jag så då är väll Primus med. Xemxija hundarna Astrid och Doris. Sedan gissar jag hej vilt att valpen Qurry kommer som Jenny Hall äger tillsammans med Kennel Antefas. Jenny Hall äger ju Northgate As You Like It som blev årets hund 07 alla raser. Sedan kanske Dehra kommer och kanske Jennys lilla tik Alma.

Det ska bli spännade och se ifall jag har några rätt imorgon. Nej nu måste jag kolla garderoben. Berättar imorgon hur det gick.

1 kommentar:

Mirrekex sa...

Hej! Du kommer hitta ngt fint att ha e jag övertygad om. Lycka till nu Kramis