fredag 1 februari 2008

Reflexer

Fick mig en liten tankeställare när jag åkte hem igårkväll.

Vad många det är som har reflexväst på sig när de är ute och går. Det är ju jättebra och man syns ju verkligen superbra i mörkret men.....det är ju fruktansvärt fult. Ja i mina ögon ser man ut som en lysande Zebra. Precis så kallar jag alla som har väst på sig. Kolla zebran kan jag säga för mig själv. Lite pinsamt faktiskt men det är sant. Har själv två västar men jag har aldrig använt dem och kommer med största sannolikhet inte att göra det. Det ser även så klumpigt ut

Har föresten varit riktigt dålig på att ta på reflexer den här höst/vintern. Hundarna har halsband och reflexband på kopplet. Men ibland åker halsbanden inte på som de har täcke på sig och halsbanden kommer ju kanske inte att synas som täcket har en krage. Själv brukar jag inte ha nått alls. SKÄMS på mig faktiskt. Nej jag får ta tag i det där tror jag allt.

Kanske ska slänga ett getöga på västen ikväll och bli en lysande zebra jag med.

Ni som läser det här är ni duktiga på att ta på er och hundarna reflexer?

1 kommentar:

Anonym sa...

Själv har jag nästan aldrig reflexer (men mamma har en reflexväst ;)). Däremot har jag reflexsele till faraohundarna (som man kan ha utanpå täckena) och en reflexväst och blinkhalsband till Harley. Men jag sätter nog bara på reflexerna om jag ska ut på långpromenad i mörkret. Orkar inte hålla på med det när jag bara ska gå runt kvarteret...