torsdag 16 maj 2024

Skara internationell




Utställningen som jag inte var så sugen på att åka på. Utställningen som kanske blir det bästa minnet från denna tävlingssäsong. 

Jag och min mamma åkte till Skara dagen innan och sov på Stora Ekebergs vandrarhem som visade sig vara ett gammalt ombyggt sanatorium för TBC patienter. Eftersom jag tror på spöken så var jag kanske lite orolig för nattsömnen men jag sov som en stock och även hundarna. 

Basenji gick först på dagen och redan klockan 8,30 trodde jag att jag skulle dö i värmen. Jag satt även på knä på tok för länge så benen somnade strax innan tikarna började. Men precis innan Hera skulle in så släppte det och jag behövde inte vara orolig över att ramla i ringen. 

Sivan vann öppenklassen och Hera vann championklassen. När det sedan blev dags för Bästa tik så blev Sivan placerad på första plats och fick sitt sista CERT för championatet och även sitt första CACIB. Hera blev placerad som Bästa tik 2:a med Reserv-Cacib.

Sedan gick den lilla söta Sivan Divan och vann bäst i rasen. Alltså så fantastiskt roligt då det inte var något jag trodde alls skulle hända med hanen som hon tävlade i mot. Men ibland händer det som man inte tror ska hända. Men det var inte slut där. Sivan Divan slog sedan även till med en Grupp 2 placering för dagen. Så fantastiskt roligt och Sivan och kennelmamma Sofie var fantastiskt fina båda i rasbedömningen och i gruppfinalen. 

Nu har båda mina tjejer tagit sitt championat genom att bli BIR, och sedan fått en grupp -2 placering på samma dag. Hera gjorde det i Alfta och Sivan nu i Skara. Vilka guldtjejer jag har. 





Inga kommentarer: