onsdag 20 maj 2015

Vi skulle ju bara gå......

Idag var jag verkligen inte klädd för aktiviteten vi utövade på eftermiddagen mer än om fötterna. Efter jobbet hade jag tänkt mig en skön promenad i djupdalen. Det är ett ställe med backar upp och ner i en dal och hela spåret är väldigt trevligt och mjukt att gå i. Xena var verkligen på hugget idag och även Tyson men det är ju han jämt. Xena skuttade fram som en känguru och ville verkligen iväg så i en liten uppförsbacke så provade jag att springa och jäklar vad hon skuttade iväg och Tyson efter. Efter det så sprang vi en hel del och Tyson och Xena drog för kung och fosterland. Astrid hon hängde med längst bak. Hon har aldrig gillat dessa aktiviteter som hon vill bestämma själv hur fort och lång hon ska springa. Hon har aldrig velat springa på tvång. Men annat var det med dessa två. Tyson drog så benmusklerna jobbade järnet. Xena ville gärna busa upp Tyson under de korta springturerna och försökte verkligen dra upp tempot. När vi sedan skulle gå ja då fortsatta Tyson att köra järnet. 

Tyson han låg på så hemskt att jag vågade aldrig fästa honom i midjebältet utan det var bara att HÅLLA I. Man kan säga att jag var lite trött i armen sedan men jag kände att jag inte kunde lita på exapandern i bältet. Så nu blir det att kolla upp lite linor och bälten för det här ska vi testa igen. 

Sedan sprang de på gården så jag till slut fick stoppa dem för jag märkte att de var trötta och då blir både Xena och Tyson lätt lite griniga. Båda är lika stora bullis när de sätter den sidan till när de springer och ingen av dem vill bli hunsad av den andra. Astrid fick inte vara med och springa alls som hon tänkta äta upp Xena i farten. Sedan sov de i soffan och det är inte något de direkt brukar göra efter en promenad. Som ni ser var Xena trött redan i bilen har aldrig varit med om att hon har lagt sig s här när de har hoppat in.


Inga kommentarer: