tisdag 20 maj 2014

Vilken respons på inlägget om västen

Kul att inlägget igår om mina klädönskningar bjöd på respons. Det är inte lätt när man ska välja kläder och jag har alltid bara haft mina vanliga kläder. Med åldern så känner jag att det skulle vara bra med speciella hundkläder ibland. Kanske har jag blivit trött på att tvätta hahaha.

Jag är personen som kan åka ut i skogen och spåra i jeans och skjorta och ser inga problem med det. Men ju mer jag tänker på speciella kläder till hundträning så blir jag mer och mer intresserad av speciella kläder märkta för träning. 

Har även börjat tänka i färgkombinationer. Kamelen Xena passar bra i grönt och brunt så jag vill nog ha gröna eller bruna kläder eller detaljer i de färgerna. Synd nog så finns inte träningsvästarna i så många färger mer än de extrema hurrta färgerna. Tänkte ett tag köpa den florerande gula västen som hurrta har men jag är glad att jag tog mig i kragen och inte gjorde det.

Nej nu ska vi vara ett snyggt ekipage :) 

Så matten behöver nya kläder. Xena ett halsband som passar de nya kläderna och Astrid behöver ett nytt sött halsband som passar bara henne. Rosa är hennes färg tror jag. 

Har ni andra speciella färger på era kläder och matchar ni och hundarna varandra. Nej nu har jag bestämt mig, vill ha snygga träningskläder som matchar varandra. Viktigt känns det som just nu eller ska man säga ett viktigt I-landsproblem ;)

3 kommentarer:

Erika sa...

Nja, matchar aldrig mina hundträningskläder men är sjukt beroende av en bra träningsväst. Hurttas är bra på så vis att den är av ett material som funkar att stoppa godis direkt i fickan i (vilket kan vara extra fiffigt om man exempelvis klickertränar och håller på med inlärning av något slag). Jami hundsports träningsväst är trevlig också. Byxor tycker jag är svårare.

Hanna aka Lilla My sa...

Jag kör rosa/cerise med inslag av citrongult & turkost. Matchande halsband till hundarna förstås :)

Emma sa...

Har röda Lundhags och en turkos skaljacka och en turkos softshelljacka, aldrig mer röda byxor! Så svårt att matcha! Gillar färg men har insett att det blir för mkt om alla plagg har olika skrikiga färger! :)