fredag 28 september 2012

Nu är det bestämt vad den lilla ska heta på riktigt!


Får jag presentera   Vaskur´s Gail Devers Skumpansdotter

 Mamma är Multichampion Antefa´s Rahina. Alma är också lite speciell som hon är efter en maltesiskt tik som är importerad från faraohundens hemland Malta. Så det finns maltesiskt blod i min lilla tjej också.
Fotot är lånat från Vaskurs hemsida

Xenas pappa är ståtliga Mulitchampion Northgate´s Dom Perignon eller skumpan som han kallas. Därför heter xena skumpansdotter som ni kanske nu förstår :) Skumpan har väldigt många fina hundar i sin stamtavla och kommer från Finland precis som Astrid pappa. Fotot är taget av Ari Koivisto och är lånat från kennel Northgates hemsida.

Så varför blev det Gail Devers. Jo uppfödaren Jenny gillar 100 meter spring väldigt mycket och valparna föddes under OS så för henne var inte valet att välja namn till valparna speciellt svårt. Så alla Xenas kullsyskon är döpta efter kända 100 meters löpare. 

Gail Devers är en kvinna från amerika som var väldigt framgångsrik på 100 meter och 100 meter häck. Hon har 3 OS guld och 5 Världsmästerskaps guld. Så nu hoppas jag att lilla Xena kommer att leva upp till sitt namn och springa som vinden på lc banorna och hoppas som en gudinna på agilitybanorna ;) Ja jag kan ju alltid hoppas eller hur. Gail Devers är också berömd för sina otroligt blå och långa naglar. Men det är inget som Xena kommer att ta efter hoppas jag.

8 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Vilka vackra föräldrar den llla har! Och själv är hon ju sådär omåttligt söt att man bara vill ha en likadan... Vad ska hon kallas?

Grabbarna boys sa...

Vilken bedårande liten tjej!!
Ska bli kul att få följa henne!
Vov o kram!

Britt Marie o Rudi sa...

Sååå vackra föräldrar din nya sessa har! Vad månde bliva av Xena?

Lyckopiller sa...

Wow, vilka hundar! Den lilla tjejen är ju hur charmig som helst! Förstår att du längtar tills hon kommer hem!

Ninni sa...

Klart hon kommer springa snabbt och fint, oavsett var hon ska springa :D

Zallek - Kellaz sa...

Ah, valpsug! Lycka till med den lilla.

Christina Klosterberg sa...

Då vet jag vad jag ska kolla efter namn i utställningskatalogerna! Det var ju i allfall lätt att stava till. Roliga referenser som passar rasen!