torsdag 6 september 2012

Wooohohoo


Igår var det dax för sista tävlingen i Södra Dalarnas hundägarförenings Rallylydnadscup som jag och Astrid har varit med på. Vi har varit med på tre tävlingar av fyra och jag tycker att det har gått fin fint. MEN igår var hon så jäkla med och duktig. Det riktigt ryckte i den små kamelbenen. Härligt att se att det sken om henne. Förra gången var det inte riktigt så. Men på dagens tävling var hon så fin och så följsam. Synd bara att hon var så i gasen att hon hoppade rakt på en skylt så den flyttade sig. Men vad gör det när kamelen är vild och glad. Tyckte att vi fick till en bra tävling och vi slutade sedan på 96 poäng och en andra placering slagna med ett poäng. Varför hoppade hon på skylten hahaha. 

På totalen så hamnade vi på en andra plats Grattis, grattis till oss :)))) Jag är en himla stolt matte över min guldkamel som är så duktig och det roligaste är ändå att andra även de tycker det. Så roligt när människor kommer fram och påpekar vilken kontakt hon har med mig. Inget som jag själv märker när vi går banan så det är kul att höra. Alla tycker att hon är så fin och elegant. Ja men det är hon ju men det värmer mattes hjärta som brinner för sin kamel. 

Det bästa av allt var att vi vann ett presentkort på granngården så nu vill kamelen shoppa en massa ben :) Goda ben med smak har hon bestämt för igår kväll kunde hon även prata :) Duktig kamel jag har har.  

7 kommentarer:

Hanna aka Lilla My sa...

STORT grattis. Härliga kamel <3

Quila o Ronja sa...

Så himla roligt!
STORT GRATTIS till er båda ;-)

[Anna] sa...

Grattis grattis :)) Vad kul!!

Lyckopiller sa...

Än en gång grattis duktiga ni!

Vicky sa...

Grattis! Och stolt ska man vara när man har en fantastisk hund.

Eva sa...

Jätteduktig kamel!!!
GRATTIS!

Ninni sa...

Underbart, Grattis! :D