tisdag 18 september 2012

Agilityträning

 

Idag har vi tränat lite agility igen och det gick så fort att man fick se på hela träningen med massor av humor. Det var i alla fall väldigt svårt att ta tunnel idag från alla håll och kanter när kamelen kommer med hög fart. Spelade inte roll om jag stod helt bredvid tunnel i starten och visade henne utan hon brakade förbi i 720 km i timmen. Fort fort fort med andra ord. Men när vi får till det så går det jävligt bra. Men tunneln är en svår nöt. Att hoppa hinder till alla håll och kanter brukar gå väldigt bra och så även idag. När kamelen har hög fart så måste även matten ha hög fart framåt ;) 

 Men idag var det extra roligt att träna som jag märkte direkt när jag tog henne från bilen vilket humör hon var på. Hon drog och ville snabbt in på planen och sprang som en vilde när vi värmde upp med att slänga med kaninen Bunny som för tillfället bara har ett öra också. Det gick vilt till idag. Hon började även idag med nått nytt. Hon skällde i starten och ville inte alls sitta utan bara springa fort fort. Himla roligt att se att hon gillar den här sporten så mycket. 

Min vän Anna som var med stod och skrattade när Astrid brakade runt i 720 och säger. Hon har verkligen humor. Ja det har Astrid verkligen. Men när hon brakar förbi tunnel för 20 gången så är det lite svårt att se humorn ;) 

 Filmerna är inte från idag utan från förra gången vi tränade. Ni kan här se Astrids humor med tunneln. Den andra filmen är på Anna och hennes Akita och jag kan bara le när jag lyssnar på Anna. Vi är lite lika hahahah. Underbar Akita har hon som älskar att hoppa agility. Elza var bästa hunden på plan idag som tog alla hinder i rätt ordning och fart

 

3 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Härliga filmer.....och vilken fart och glädje Astrid har.
Vov o kram!

Quila o Ronja sa...

Tack för ett gott skratt!!!! Hon är så härlig :-)
Satt med tårarna rinnande, igen, när jag läste din kommentar. TACK

Cajsa och Ozzy sa...

Haha vilken start på morgonen för mej! Först stora skratt när jag kolla på virvelvinden Astrids hopp över tunneln o sen hennes raka motsatts i filmen under=) hihi men söta båda 2! Akitan va riktigt fin!