söndag 23 september 2012

Att sova med två katter

Ja om jag ska vara helt ärlig så är det precis så här det ser ut på min sida av sängen. Jag ligger åt ett gem åt nått håll och ibland ligger det även en hund i fotändan. Sambon ligger som vanligt med massor av plats och kan röra sig som han vill. 

Jag brukar ha turen att katterna ligger bredvid varandra på min högra sida mot kanten. Men inatt har de leget precis överallt på min sida. På varsin sida om min kropp. En nere vid fötterna och den andra öppe vid bröstet. Sedan så vill den ena in under täcket med jämna mellanrum och nosar mig på på ögonlocken eller spinner mig rakt i örat. Hon vet verkligen hur hon ska väcka mig ;) 

Så jag har vaknat med jämna plågor av att det gör ont någonstans på kroppen för att jag har legat så still. Ja jag ligger still och det är nog även därför djuren ligger hos mig jämnt. Sambon snurrar på täcket och vrider och vänder sig. Men det är trots allt lite mysigt. MEN de kan väl ligga på samma sida tack

3 kommentarer:

Eva sa...

Jag är övertygad om att siam-teamet är ingenjörer... De kan nämligen räkna ut den exakta mittpunkten i sängen och lägga sig där, där de givetvis är mest i vägen. Här vaknas ibland av att S står och krafsar och försöker ta sig in under. Och så undrar man var stelheten kommer ifrån:)

Hanna aka Lilla My sa...

Här är det tvärtom. Jag har gott om plats, medan Lasse ligger och balanserar på kanten :)

BMW o Rudi sa...

Hos oss är det hussen som har Alf att brottas med nättterna igenom. Han törs aldrig över på min sida för jag sa tillpå skarpen :-) när han var liten pytteunge att min sida var förbjudet område. Nu är han 14 år och har ännu aldrig legat på min halva!