söndag 23 september 2012

Xena 7 veckor gammal




Min lilla sötnos som är så långt borta och som det kommer att ta ett tag innan jag får pussa på. Ska jag säga upp mig och sluta skolan i stället. Nej jag får tålmodigt vänta på att tiden ska komma tills vi ses igen. Har fått rapport om att hon är den lugnare varianten och har en charmig sida. Jag är ju ett stort fan av lugnare faraohundar så jag hoppas att hon fortsätter på samma linje som nu. Härligt att öronen börjar att resa på sig också för då kanske de slipper tejpas. Vilket alltid kan vara lite besvärligt. 

Nej men är hon inte fin den lilla kamelen. Gillar hennes hållning så mycket. Jag är Jenny och Jocke evigt tacksam som gjorde det här möjligt att en liten kamel kunde flytta in här hos oss. Xena ska bo här på ett fodervärdskontrakt. Alla bilderna är Jennys och Jockes som jag har lånat

16 kommentarer:

Quila o Ronja sa...

Jaameen......vilken "sötis".
Är så glad för din skull!
Önskar dig all lycka till med gulliga Xena - krigarprinsessan ;-)
Kram

Britt Marie o Rudi sa...

Så fin!

[Anna] sa...

HOn är jätte fin!! :)

Anki! sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anki! sa...

Halloj! Är inne och snokar lite och såg att du bor i dalarna. Inte möjliigtvis i Falun? :) Jag bor där med mina 2 whippar och 1 borzoi, och vill väldans gärna stifta bekantskap med andra vintisägare?! :) Med vänlig hälsning, Anki!

Eva sa...

7 veckor och står så? Alldeles av sig själv och naturligt??? (Jo, jag inser hon kan ha fått en aning hjälp, men du förstår nog vad jag menar)
Akta er, alla storvinnare, när denna damen växt till sig!!!
Ska bli jättekul att följa henne!

Sofie sa...

Det är svårt att ställa upp valpar för att det ska se snyggt ut och det kräver tålamod och en god hand. Jag tror att Jenny har en god hand för att ställa upp valpar :) För jag tror inte att de står still så länge åt gången. Och vi håller väl tummarna att de andra får akta sig lite när hon blir äldre :) Ja det ska bli jättekul att se hur hon kommer att utvecklas. Men man vet aldrig vad som händer.

Christina Klosterberg sa...

Åå, så fin. Då kan du kika förbi här när du hämtar henne ;) Håller med dig att hon har fin hållning!

Matilda - Aqua Seer's Kennel sa...

Vilken liten sötnöt <3

Unknown sa...

Önskar er alla all lycka tillsammans!

Grabbarna boys sa...

Underbar!!
Vov o kram!

Ann-Margret, Vinja o Bozza sa...

Men vad hon är söt din lilla kamelvalp <3. Förstår det känns jobbigt att inte få hem henne vid 8 veckor :-(
Hur länge dröjer det innan din lilla pärla kommer hem då?

Kram

Ann-Margret, Vinja o Bozza sa...

Usch vad tråkigt att behöva vänta så länge :-(. Det är ju så viktigt att den första tiden blir rätt.
Hoppas du har en bra uppfödare som miljötränar henne under den tiden som hon har henne kvar.

Bozza blev 16 veckor i söndags.

Kram

Ninni sa...

Så söt hon är! :D Du får försöka roa dig med allt möjligt så mycket du bara kan så att tiden går tokfort tills hon kommer hem till dig :)

anna sa...

Söta lilla Xena :) Kommer bli spännande att få träffa henne sen

Sara sa...

Så det blev en till kamel så underbart fin är hon <3 All lycka till!