lördag 8 september 2012

Lite agilityträning och massor av bilder


Idag träffade jag och Astrid Anna och hennes två hundar Elza och Leon. Elza är en ung American Akita och Leon är en 10 år gammal Husky. Det ar så roligt att se de här två hundarna på planen. Elza var kanske inte skitsnabb men så duktig och Leon var skitsnabb och också jätteduktig. Med Leon kan man inte tänka sig att Anna bara har haft honom ett litet tag som de har en sådan bra kontakt. Och Huskyn är ju inte heller någon lätt hund att jobba med. Anna säger själv att med Elza har hon slitit och slitit för att komma dit de är idag. Helt fantastiskt att se denna stora hund hoppa så elegant och springa på bommen. På bilden pratar Anna och Elza lite taktik. Som att inte Elza ska äta upp min kamera. Hon gillde uppenbarligen kamerabandet ;) Ja Akiten räckas nog som en väldigt svårjobbad hund men nu tycker jag att människor får tänka om. Med lite vilja och arrangemang går nog det mesta.


Hoppa högt är inga problem med en Akita. Här hoppar Elza efter en boll och det var ingen tvekan över vad hon skulle göra.


Tio år gammal Leon som verkligen ser och beteer sig som en valp. Fantastiskt söt som klippt :) Härligt att hon vågar Anna ta fram rakappareten

Hoppa är inga problem för en Husky heller. Ska poängtera att Leon inte hoppar så högt pga sin ålder eller så mycket. Men han tycker att det är jättekul.


Den vilda kamelen Astrid dödar kaninen Bunny

Dagens bästa bild. Anna kastar bollen och Astrid är så i gasen att hon springer runt och skäller. Men att hämta bollen tänkte hon inte alls göra.

Här är det Anna som dirigerar Astrid som glatt hoppar efter hennes macka med salami. Härligt att se på henne att hon är så fokuserad på den som för henne.

Men får jag mackan dååååååå. Jag hoppar ju så fint.

Liten söt kamel

Lite slalom och på en del bilder verkligen hoppar hon in i slalomen. Häftigt att få ett kort på dem så här tycker jag.

Fokus på mig och var vi ska nästa gång. Styrning med svansen också det kan ju behövas som det går så fort.

Härliga söting kamelen


 Pausmys mellan två kära vänner



Slalom går med en Akita också. Elsa var bra mycket duktigare på det här än Astrid. Tog alla portarna utan att fuska

Bra höjd på hoppet

Balansbomen är lite smal tycker Elza men tar den med koncentration. För det gäller att veta var man sätter fötterna.

7 kommentarer:

Asta och Iris sa...

Vilka fina bilder på fina vovvar. Vill flytta till Säter:-)

Malin sa...

Vilka underbara bilder :) Akitan är en väldigt fascinerande ras :)

Christina Klosterberg sa...

Det är ju inte de vanligaste hundraserna som man hittat på agilitybanan! Så fartfyllda bilder!

Foxylady sa...

Åh va fina bilder, och jag smälter verkligen när jag ser huskyn. Kul att se så mkt ork fast han är 10år. 8) Härligt!

Hanna aka Lilla My sa...

Hihi! Trodde först Bunny var en dvärgpudel, men såg sedan att så inte var fallet :).

Ninni sa...

Kul med mycket bilder och agility :D

Lyckopiller sa...

Vilka härliga agilitybilder!