måndag 17 september 2012

Får vi presentera........min lilla kamel :)

Xena Krigarprinsessan :) Ja det är så hon kommer att kallas för den lilla skatten och kriga det ska hon göra på många olika sätt. Planerna för den här lilla Xena är stora. Fast jag tror att jag kommer att döpa om henne till Senan senare hahaha. 

I helgen så tog min mamma och jag en lååång resa ner till Torpsbruk som ligger innan Växjö. En lång resa på 100 mil tur och retur. 

Men det var det värt. Möttes av 10 utvilade busiga valpar som gav sig fasiken på att de skulle smaka på oss överallt. Ett tag tror jag att det var fyra stycken som drog i min tröja samtidigt hahaha. Ja de var helt galna och värst var det när de fick tag på skinnet innanför kläderna. Det gjorde jävulskt ont. Ett tag sa vi nog mest aj, aj, aj, aj och skrattade. En var speciellt värst och det blev min mammas favorit. Ska nog inte säga vilken det är innan de är levererade hahaha. Men den valpen var igång precis hela tiden och somnade aldrig ;)

Lite fika och klappandes på de vuxna hundarna i familjen. Alla hundarna var väldigt trevliga och väluppfostrade och verkade så harmoniska. Mamma Alma till valparna var helt underbar. Jag såg mycket av Mayas fina sätt i henne. Hade hört innan att hon skulle ha ett fint sätt och det stämde precis. Så mild och gullig och det jag vill se hos en mamma. Sedan var det dax för valpgos igen. Men den här gången bara med tre av valparna. Tikarna och det var fullt tillräckligt. Ibland tog de bara sats och hade bestämt sig för att bita oss någonstans. Ja kamelvalpar är sjövilda ;) Men efter en stund lugnade de ner sig och somnade. Jag hade nog kunnat flytta in. Min mamma var tvungen att säga att vi skulle åka ;)

Vi tackade för gästfriheten och det kändes mycket bra när vi åkte mot hotellet i Jönköping. Superfin valp, bra uppfödare, mysig mamma. Kan det bli bättre? Nej jag tror inte det. Nu ser vi fram i mot vecka 47 när jag ska hämta hem lilla Xena. Är evigt tacksam till kennel Vaskurs och Jenny och Jocke för att de kan ha kvar min lilla tjej lite längre än väntat. Då min hundvakt som skulle ha hand om henne under min praktik inte längre kan. Annars skulle inte det här vara möjligt. Svårt när man bor i en stad och inte känner så många och flera av en vänner bor långt bort För långt bort för att åka och lämna och hämta en valp under fyra veckor varje dag. 

Om ni inte känner till kennel Vaskurs så känner ni nog igen uppfödaren Jenny Hall från bilder i hundsport där hon var varit på bild flera gånger med sina hundar. Jenny har sitt starka varumärke i sin röda lugg :) Då vet ni nog vem jag menar. Träffade även Jennys vinstrika hane Qing i helgen. Som även för nått år sedan blev årets hund. Vilken trevlig kille det var och så roligt att träffa honom i hans hemmiljö.

Den sista bilden är Jenny och Jockes privata bild som jag har lånat från Facebook. Vi hoppas mycket på den här tjejen som vi kommer att äga henne ihop. Men framför allt kommer hon att vara en högt älskad familjemedlem i vår familj.

17 kommentarer:

Quila o Ronja sa...

Men, åh, vad kul!!!
Grattis till er nya familjemedlem.
Ska bli så roligt att följa er här ;-)
Lycka till med Xena "Sena"
Kram

Hanna aka Lilla My sa...

Men guuuuud vilken sötnos <3

Britt Marie o Rudi sa...

Minikamel...bland det sötaste man kan se! Grattis!

Vicky sa...

Vilken go´bit! Grattis till den nya familjemedlemmen.

Eva sa...

Men... Fattar ingenting! Huuur kan man bli förälskad i en sådan tös???
Otroligt söt och står så fint! Kan nästan känna valpdoften från de bilderna:)
Lycka till!

Olga da Polga sa...

åh så bedårande ♥♥♥
Vilken vacker liten valp! Grattis! Jag kan förstå att du längtar!

Asta och Iris sa...

Nämen jisses vad gullig. Lycka till och grattis i massor:-)

Ippolinas IGs sa...

Vilken fining♥

Katarina sa...

Så glad jag blir för din skull! Grattis!!!

Siriosmilla sa...

Så härligt! Lycka till med din lilla nya familjemedlem! Vi ser fram emot att följa alla bravader på bloggen!

Unknown sa...

Oj så skoj! Lycka till!

Ann-Margret, Vinja o Bozza sa...

Men vad kul med en liten kamelvalp :) Oj vad dom var söta <3

Har du valt än vilken du ska ha eller är dom för unga än? Lite tråkigt att du inte kan ta hem henne direkt vid 8 veckor :( Men tur att uppfödaren kunde behålla henne tills ni kan hämta eran Prinsessa.

Kram

Lyckopiller sa...

Än en gång grattis till den lilla!

Anna @ Rocktassar sa...

Så vacker <z3 Grattis och lycka till!

Ninni sa...

Åh så kul! :D Hoppas allt blir tokbra med valpis nu!

Sandra sa...

Hon är verkligen jättefin!!! Stort grattis :D Ska bli kul att se henne utvecklas och se vad ni hittar på ihop :) Kram

Anna G sa...

Jag tycker det är jättespännande! Glad för dig att du ska få en ny kamel och hon ser så fin ut! Tur man kommer kunna följa henne här ;)
Lycka till!