onsdag 3 oktober 2012

Astrid och Xena på valpbilder

Här kommer två bilder där man kan jämnföra Astrid och Xena som valpar. Nu skiljer det sig lite i ålder på bilderna då jag ville visa den senaste på Xena. Så det är två veckor mellan bilderna men jag tycker inte att det gör någonting. Lägg märke till vilka olika pälsar de har. Astrid var ullig som liten och Xena har kort fin päls. Jag är jätteglad över mitt val i Astrid fast det fanns några som tyckte att jag skulle ha en annan valp. I Xenas fall har jag inte haft så mycket att säga till om men både jag och uppfödaren tyckte lika. Måste bara säga att jag älskar ryggarna på båda. Astrid har en väldigt fin och stark rygg som vuxen så jag hoppas att det blir lika med Xena. Sedan så ser ni att Xena är mer vinklad bak och har en bättre front. Astrid kan se väldigt rak ut fram om hon ställer sig som en struts och kollar in läget. Men det kan trollas bort om man ställer upp henne rätt ;) Det här med mera vinklar bak är ju en smaksak. Jag har alltid tyckt att det kan vara lite svårt att ställa en hund med mycke vinklar bak. Då är det en fördel om de ställer sig snyggt av sig själva vilket inte min Maya hade lust med ;) Det var grodben åt alla håll.Astrid är i alla fall mera söt på bilderna och Xena mer showig. Men båda är väldigt fina <3>


SEUCH, SELCCH, RLD N Xemxija Dellamorte Dellamore "Astrid" 6 veckor gammal


Vaskurs Gail Devers Skumpansdotter " Xena" 8 veckor gammal 


7 kommentarer:

Eva sa...

Mycket fina tjejer båda!
Är Xena ngt kortare? Eller är det ålder/bild som luras?
Härliga toplines!
Ska bli så kul att "höra" hur det går för lilltösen när hon börjar visa sig:)

Lyckopiller sa...

I mina ögon är båda supervackra verkligen! Ska bli så roligt att få följa den lilla från start.

Sofie sa...

Det ser ju så ut på bilderna så jag vet inte. Astrid är inte väldigt lång idag. Tror att bilderna luras lite som de skiljer lite på ålder och Xena har en annan hållning på bilden än Astrid

Britt Marie o Rudi sa...

Fina tjejer! Xena blir nog ett riktigt praktexemplar! Grattis till henne!

Olga da Polga sa...

underbart fina - båda två ♥!!!

Ann-Margret, Vinja o Bozza sa...

Vad söta dom är <3

Quila o Ronja sa...

Är så glad för din skull!!!
Vilken liten goding <3
Kram