lördag 6 oktober 2012

Astrid är hemma igen

Igår kväll kom gaphalsen hem igen och det var ett kärt återseende. Hon pep och jag grät en skvätt senare. Det är härligt att hon är hemma igen. Nu när hon är hemma igen så känner jag hur mycket jag har saknat henne.

Idag firade vi med att ta ett träningspass med agility och lite lydnad. Agilityn gick så där men ibland blir det så. Hon var mest intresserad av Annas godisficka. Nästa gång måste jag ha med mig godis som bräcker Annas godis hahaha. Måste i alla fall träna massor på att skicka henne in i tunneln för den ställer till det för oss varje gång. Så stor bakläxa på tunneln :)

Lydnaden gick mycket bättre och hon gick fot med fröjd för ögat men hon kan fortfarande inte kommandot fot så det måste vi ju börja lära in :) Men vi har tränat in fotgåendet bara genom att gå och att hon ska se när jag rör mig utan att jag säger nått. Hon har väldigt bra fokus på just det. När vi ska börja gå. Vilket jag tycker är bra. Lite rolig bild som apportbocken nästan är större än hennes huvud. Men det var inga problem det heller.

6 kommentarer:

Lyckopiller sa...

ja tänk vad man saknar de när de är borta.

Arlo sa...

Du har en stark kamel!

Ann-Margret, Vinja o Bozza sa...

Vad skönt att ha Astrid hemma igen :)

Kram

Christina Klosterberg sa...

Det är trots allt en faraohund du har, det är så lätt att jämföra sig med bruks och vallhundarna! Så jag tycker ni är jätteduktiga!

Ninni sa...

Låter härligt! :D

Grabbarna boys sa...

Ordningen återställd igen....man saknar dem mer än vad man tror när de är borta!!
Vov o kram!