måndag 29 oktober 2012

En uppdatering kanske

I helgen har jag varit på äventyr och deltagit i en domarkonferens där jag visade Vera. Mycket intressant och spännade att få höra vad olika domare tyckte om vår ras. Jag tror att det var runt 60 stycken som var intresserade av vår ras. Vera tyckte dock att det var lite i längsta laget och tröttnade ur på slutet och jag förstår henne då vi var ute och det var minusgrader. Men jag tycker att hon skötte sig väldigt bra. Det var inte så lätt att vara inne i konferensrummet som det var väldigt trångt. 


Astrid har även i veckan som har varit lyckats stuka foten när hon hoppade över ett dike. Ja jag tror att det var det som hon gjorde som hon blev väldigt halt direkt. Det halta är nu borta men jag tycker att hon trampar  ner foten lite mer i mellanhanden än på den andra foten. Eller så är det bara jag som inbillar mig. Jag tror att det är jag som inbillar mig. Framtiden får utvisa. 

Idag när jag var lite extra trött i huvudet så är jag glad att jag har hund som det gjorde att jag piggnade till lite  under promenaden. Det finns nog inget som är så fridfullt som att gå med en hund egentligen. 

1 kommentar:

Eva sa...

Med tanke på att jag är väl medveten om hur jag kan gå och stirra på hundarna om jag så bara TROR att något hänt så gissar jag på inbillning:)
Till slut kan man ju nästan se blockhälta:)
Hoppas alltså på rent fantasifoster!