söndag 25 oktober 2009

Visa äter och andra matvägrar

I går kväll när kamelerna skulle få kvällsmat så märker jag till min fasa att jag har glömt att köpa VOV. En slags burkmat som de får på maten. Har länge haft inre strider med mig själv angående burkmat på torrmaten. Har länge tyckt att de ska äta maten ändå men har nu bestämt mig för vad gör det mig egentligen ifall de vill ha smask på maten. Huvudsaken är väl att de äter och att de tycker att det är gott.

Men igår stod jag där utan den där burken fan fan fan kan man säga. Då slog det mig att vi har spagetti i kylen. Sagt och gjort på med lite spagetti och håll tummarna. Ja Anka äter ju vad man serverar henne och hon får inte burkmat på maten. Bara ibland en liten klick. Tänker inte göra alla mina hundar till vovmonster. Men igår var det bara anki panki som smaskade i sig sin mat med spagetti och allt. Maya smaskade i sig bara spagettin och Astrid lämnade lite spagetti och all mat.. Astrid är lite fåfäng med maten har jag märkt. Ris, spagetti betraktas med skeptiska ögon. Men jag tänkte att de äter väl i morgon bitti då. Så i morse serverades det kulor med spagetti igen. Anka slukade allt med hull och hår. Maya åt bara spagettin igen. Hon fortsätter att banta. Måste på peka att det är inte många spagettin de får. En liten tuss för att de ska komma igång och äta och känna att de är hungriga. Astrid åt runt spagetti och alla kulorna och sist slank de där äckliga vita ner i magen. Hon kollar verkligen på dem med avsmak snuttan. Så det blir att inte glömma att köpa de där burkarna idag för Maya kan nog banta hela veckan. Till henne måste man blanda in burkmaten jättenoga så hon inte kan sortera. Astrid räcker det med att lägga en klick på maten så hon behöver egentligen inte den där klicken men hon vill uppenbarligen ha den.

Inga kommentarer: