måndag 19 oktober 2009

Utmaning för den som vill :)

Om någon antar utmaningen i sin blogg. Skriv gärna en kommentar så jag kan läsa vad ni har för framtidsmål.

1) Vad driver / motiverar dig att träna och tävla? Att jag och kamelerna har kul tillsammans och att kamelen gillar det vi håller på med. Sen tycker jag personligen att man utvecklas massor genom att tävla. Det är bra för nerverna om inte annat. De kanske blir lugnare med åren ;)

2) Vad har du för långsiktiga drömmål? Skulle ju vara härligt att plocka några cert och Cacib på Astrid i några av de nordiska länderna. Så en nordisk och internationell championat står ju högt upp på önskelistan. Sen verkar det ju även vara ett långsiktigt mål att få gå grundkursen i agility. Sen skulle det vara härligt att få till några lydnadstävlingar på Astrid. Men det är lång väg dit. Ett mål som jag länge har tänkt på är ett viltspårschampionat. Vi får se om vi försöker lära oss själva nästa år. Tycker bara att det är äckligt med klöver men det kanske man kan komma över.

3) Vilka resultat vill du uppnå under nästa tävlingssäsong? Jag och Astrid ska ta det sista certet i lure coursing det är det stora målet nästa år. Sen har jag även som mål att starta Maya i fortsättningsklassen i rallylydnad och starta henne i vanlig lydnad. Skulle vara skoj om Anka kunde få två till godkända tävlingar i nybörjarklass agility. Maya ska även startas i agility och det gäller även Astrid hoppas jag.

4) Vilka är delmålen på väg till ditt drömmål? Har inget delmål det är bara att köra på :) Ett delmål i agility karriären är ju den där grundkursen då. Nästa år ska vi bara gå. Om man kollar på viltspår så blir det väl att vilja ha en klö i frysen. Äckligt :(

5) Vad har du för ungefärlig målsättning i tid för att uppnå delmålen? 2010

6) Blir du nervös när du tävlar? Om ja, varför och vad gör du åt det? Jag är otroligt nervös och fokuserad när jag ska tävla. Så om jag verkar tvär och sur så är det bara för att jag försöker hålla nerverna under kontroll. Jag försöker att inte tänka så mycket på hur det ska gå utan fokusera mig på kamelen. Kan inte göra så mycket åt nervositeten. Alltid när jag åker hem har jag en fruktansvärd huvudvärk. Värst är det efter lure coursingen som hundarna även skäller mycket.

7) Försöker du verkligen att koncentrera dig på det du gör när du tävlar eller låter du tankarna flyga och fara? Då är jag konsentrerad och har bara koll på kamelen och knappt inte på vad som händer. Ibland har hjärnan varit helt blåst om man får säga så. Glömmer bort hur saker funkar i utställningsvärlden. Vad som betyder vad och när man ska tävla vidare.

Ja vi får väll se om jag kan hålla mina framtidsplaner.

2 kommentarer:

anna sa...

Kul att läsa om dina planer. Nu har jag svarat på din utmaning :-)

Mirre sa...

Vad roligt att läsa dina svar =), bra inställning samt klart det var ok =)

kram