onsdag 14 oktober 2009

Nu ska hundarna bli snyggare


Har köpt den här boken för att bli lite inspirerad hur man ska träna sin hund för att hålla konditionen och få en bättre kondition. Den handlar om hur man ska lägga upp sin träning av hunden och planera den. Den tar upp grunläggande anatomi och fysik så man vet hur hunden är skapt. Inte alltid man vet det. rörelselära, uppvärmning, konditonsträning, stryrketräning, pulsträning, och så kan man läsa om mjölksyra som hundar kan få om de tar ut sig väldigt mycke.
Den här boken har jag köpt som jag är otroligt intresserad av lure coursing och det är ju en sport där hunden tar ut sig optimalt och ibland även får mjölksyra i musklerna efter ett tävlingslopp. Jag hoppas jag kan få några tips på hur jag kan hjälpa mina hundar på att bygga muskler och bli en bättre springhund rent fysisk. Vi går in för nästa säsong med blodigt allvar ;) . Nej men man är ju ruggigt fasinerad av vissa hundar som är otroligt bra så det ska bli en intressant läsning. Kanske kan man snappa upp nått som man kan ha användning för.

2 kommentarer:

Norbergarna sa...

Kanske skulle vara en bok för mig=) Har ju bestämt mig för att testa på Lc lite mer "ordentligt" nästa år;)
Ja, Setesh alltså.

Emelie sa...

Verkar vara en bra bok, lycka till med träningen!