torsdag 15 oktober 2009

Surt sa räven

Upp som en sol och ner som en pannkaka kan man säga att dagen har varit. Såg fram i mot att åka på kursen i kväll men nu blev det ingen kurs alls och inga andra dagar heller för tillfället.

Jag tänkte efter promenaden att Astrid skulle vara fin om fötterna i kväll så vi skulle klippa klorna. Inte bara för i kväll utan också för utställningen i helgen. Gillar inte att klippa klorna på hundarna dagen förre tycker inte att de är snygga då på utställnings dagen. Klipper gärna någon dag förre så de hinner slipa till sig lite. Ivarjefall började jag med framfötterna och sedan kom jag till bakfötterna. Kände att modet sjönk när jag såg Astrids olycksdrabbade lilla klo. Den vi alltid har problem med på vintern. Nu är det bara höst och den hade delat sig ända till nagelfästet. Fan fan fan tänkte jag. Bara att ta ett bra tag med en tång och dra bort skiten. Så nu blev det ingen kurs och antagligen ingen utställning på söndag. Vi får väll se hur den torkar upp klojäkeln. Så nu är Astrid och skon kompisar igen. Stackars Astrid hon går ju så hjulbent med den.

Känner mig helt deppig pga av den där klon. Men det går väll över.

1 kommentar:

Emelie sa...

Fan vilken otur, tycker riktigt syns om er dig och Astrid. Hoppas den läker fint så hon kan ställas på söndag