söndag 9 augusti 2009

Nu har jag fått nog

Jag vet inte vad det är men den här sommaren har hundarna varit dåliga i magen mest hela tiden.

Men i fredags fick jag nog och tvingade sambon att åka och köpa veterinärfoder som han ändå skulle till Falun och göra pricktest för sin allergi. Trots strikta instruktioner om två foder som han skulle fråga om vilket som var bäst så gick det inte så bra. Det slutade med att jag fick prata med sköterskan över telefonen. Men det var ju bra som det då blev rätt. Nu hoppas jag att de dåliga magarna är ett minne blott. Som inte dietfoder som ris och fisk har hjälp så står nu hoppet till i/d :)

För jag är trött på att torka bajs inne som en av hundarna inte säger till på nätterna om den har ont i magen. Jag är trött på att plocka upp nästan rinnande bajs ute som den är lite svår att få upp. Känner mig som en vandrande bajspåse just nu som det känns som att det är det enda jag har gjort i en vecka. Plocka bajs. Nu har ivarjefall ingen hund varit lös i magen på nästan två dagar. Jag ber till gudarna att det håller i sig. Jag känner mig helt slut.

fler som har haft problem med dåliga hundmagar? Jag tror det är vädret. Sen är de ju rätt duktiga på att stoppa in godsaker i munnen på promenaderna.

2 kommentarer:

Annakarin @ Mathias.W sa...

Detta foder är det aboslut det bästa för "sommar magar", jag har kört det till och från denna sommar på alla mina, och det hjälper snabbt & effektivt!

Tack för tassavtrycket, dock blev Ace inte bara BIR utan även BEST IN SHOW i Norge!!! :)

Kramar Annakarin

Helena sa...

Hills i/d åt Lusse tidigare eftersom det är fettsnålt. Det är milt antar jag, men det funkade inte bra på honom, fast han har EPI, bukspottkörtelnedsättning. Vi kör pro plan performance, på alla tre. De mår bra av det. Sommarmage är inte något jag känner till som ett problem. Men jag antar nu att det är det för många? Hoppas att dina tre mår bättre snart.
Kram
/H