måndag 17 augusti 2009

Bara lugnt och skönt idag

Som det var tävling igår så har vi slappat idag. Det behövs verkligen efter den kraft ansträngningen för Astrid. Men en lång lugn promenad skulle det bli men vi han inte långt innan det började spöregna. Inte så kul tyckte varken jag eller hundarna. Först sökte vi skydd under ett träd men sedan stod vi på altanen på ett av de äldre husen på skönviks området. Det regnade och det regnade och jag trodde aldrig att vi skulle komma hem. Telefonen hade jag glömt hemma så jag kunde inte tvinga Peder att hämta oss. Som tur var lugnade det ner sig och vi kunde ta oss hemmåt i duggregn. Fast det var rätt mysigt.

Sen fortsatte hundarna att mysa i sängen och jag var bara helt slut efter min första dag på jobbet efter semestern. Vi hoppas både på bättre väder och en piggare matte i morgon

Inga kommentarer: