fredag 14 augusti 2009

Litet försök till en bra gruppbild

Igår promenerade vi till hundbadet för att knäppa kort på översvämningen. Jag tänkte då att jag skulle passa på och försöka ta ett gruppkort på hundarna. Kanske lite dumt som jag inte hade nått godis på mig men skam den som ger sig. Ja vi kan säga att de inte direkt var med på noterna. Sen är ju inte Maya den lättaste att knäppa kort på för hennes öron är som sagt nästan aldrig där de ska vara. Men här får ni några smakprov på hur det såg ut igår.

Maya och Astrid fick stå uppbundna när jag och Anka tog en närmare till på änder och kanadagäss. Trodde att Astrid skulle skälla som en galning men hon sa inte ett pip. Hon har börjat överaska mig med att vara tyst mer och mer.

Ankan vill gärna ha några änder. Hon kanske känner lite samhörighet genom namnet

Måste jag sitta här?? Inte alls skoj säger Astrid


Det här gick bra

Vi struntar i matte

Här kollar de ju nästan på samma sak

Undra vad änderna gör. Maya sitter som vanligt som en säck potatis. Så gör hon varje gång vi ska knäppa kort.

Gud vad matte är tråkig. Vi kollar inte på henne alls

Maya har öronen där de ska men så håller Anka på med nått annat. Hade kunnat blivit en bra bild

Bara Anka är entusiastisk. Maya och Astrid kör samma stil men med olika öron

Anka säger att änderna är intressantare, Astrid kan väll genomlida och Maya visar helt vad hon tycker om situationen. Nej får ha med mig köttbullar nästa gång och kanske en vän som kan knäppa medans jag fånar mig med diverse godsaker eller leksaker.
Vilken bild tyckte ni var bäst. Ingen är ju bra men ni fick kanske någon favorit.

2 kommentarer:

Annakarin @ Mathias.W sa...

Åh jag vet precis hur det är att försöka få till den rätta bilden ååå de är ju inte alls så samarbetsvilliga som man vill att det ska vara!! ;) Men jag tycker du lyckats rätt bra endå!

Ann och lowa sa...

Jag tycker det är svårt att få till ett perfa kort på en hund, tycker du lyckas bra, och utan godis till o med *ler* ..jag tycker 2- eller 3- från slutet=)..
(Ps, jag brukar faktiskt fuska lite, ofta om man knäpper på barnen och hunden så får man två kort, ..ett där hunden är bra och ett där barnen är bra..då är jag tacksam över photoshop*fniss*)..ha det bäst, kram*