måndag 26 maj 2008

Så vad shoppade vi

Jag och Peder började vårat födelsedags firande med att ta en frukost på stan på ett kondis. Vi satt ute i solen och mumsade baugett och drack kaffe och the. Mycket mysigt. Sedan åkte vi hem och tog en promis med hundarna. Sedan satt vi oss i bilen för att åka till Borlänge och kupolens köpcentrum.

Vi gick där och strosade runt i affärerna och käkade sedan lite mat. Jag hade lite svårt med att bestämma mig över vad jag ville ha. Vi kollade på lite olika saker men så kom jag att tänkta på att jag alltid har velat ha en tjock silverring. Vi gick in på en smyckesaffär för att kolla. Jag hittade ingen som föll mig i smaken är lite kräsen när det gäller smycken. Peder sa då att ska du inte kolla på Attlings ringar som han vet att jag gillar hennes smycken. Men då sa jag nej. För jag tycker att de är ruskigt dyra men så förbaskat snygga. Slutade med att vi stod där ivarjefall och då var det kört. Det blev en Efva Attling ring och den är förbaskat snygg. Precis så som jag vill ha den. Känner mig lika nöjd som ett litet barn som har fått nått gott godis.

Wild At Heart står det på den

Peder är också barnslikt nöjd som han fick en kompressor. Han sprang runt där på Jula och kollade på en massa olika tillbehör. Den här måste man ha och den och den. Visade alla finesser och berättade vad man skulle ha dem till. Ruskigt nöjd var han.

Vi har haft en superbra dag och nu ska jag anmäla till lite tävlingar. Sedan ska jag kolla på en söndagsfilm och och sova gott som det är arbetsdag imorgon.

Inga kommentarer: