söndag 18 maj 2008

Lc tävling i Borlänge

Idag har jag och hundarna varit och tävlat.

När vi vaknade på morgonen så var det snö på backen. Fy fasikten tänkte jag det är ju otroligt. Men jag stoppade in hundarna i bilen och åkte. Fyra faraohundar kom till start. Det var Adam, Thira, Doris och Maya. 2 champions och två som ville ha det enda Certet som skulle delas ut. Vädret blev under dagen mycket bättre och solen tittade ivarjefall fram några gånger.

Maya och Adam fick springa tillsammans i båda loppen. Maya gjorde båda gångerna bra starter medans Adam gjorde livet lite jobbigare för Anna. Stor hund med mycket vilja är jobbigt att hålla reda på. Maya fick inte så bra poäng men sprang upp sig i andra loppet till bättre poäng.

Här är en smakprov på hur hur jobbigt det kan vara att hålla en hund i starten. Whipparnas trasa har gått iväg och väntar bara på att starten ska gå.

Dagens vinnare. Ezhars Inex Cayenne. Första tävlingen i karriären och det blev vinst med Cert. Är lite avis på det presentkortet hos Folksam som de också fick ;) Vill ha.

Maysan är en stolt 4 pristagare som kämpade på bra. Vi fick sista placeringen men det var inte oväntat utan jag bokade den redan igår. :)


1 kommentar:

Anonym sa...

Du uppdaterar så fint i din blogg och det är alltid så roligt att läsa. Kul att Maya fick springa trots att hon redan är LC Ch hon ser iallafall så stolt ut där hon sitter med sin fina gröna rosett. Vi är så glada här hemma åt Thira att jag nästan tåras..

Ha det så gott och nu hoppas vi att värmen snart kommer åter.

Annakarin