tisdag 20 maj 2008

Lite trix


Är lite trött efter helgens bravader så jag och hundarna har inte gjort nått speciellt.
Men idag kom jag på att jag skulle lära dem att bocka på komando. Tog fram Memea Mohlins bok Akriveringsboken för att få lite tips.
Maysan var lite smartare än Astrid som bara tänkte att snart får jag en godis. Maysan förstod att man skulle jobba för godisen. Astrid försökte med allting annat först som vacker tass, sitt och ligg. Hon såg lite konstig ut när det visade sig att hon inte skulle få någon godis för sina trix som hon kan utantill. Hon tyckte att det var lite konstigt att stoppa huvudet mellan frambenen för att få godisen. Maysan var lite lättare och stoppade lätt huvudet där det skulle vara för att få godisen.
Så nu tänkte jag träna några gånger varje dag till på söndag och se ifall de kanske kan ett nytt trix. Ska bli intressant och se ifall jag lyckas med att bara säga komandot och att de gör det.

Kanske ska vi ha som mål att lära oss ett nytt trix varje vecka. Vilken utmanning för hjärnan på matte att komma på nya saker. Kan inte säga att jag har så mycket fantasi på det området.

Inga kommentarer: