torsdag 29 maj 2008

Nästan alla är sjuka

Här hemma är för tillfället bara jag och Maysan friska som nötkärnor. De andra familjemedlemmarna är lite krasliga. Vad har hänt med våran familj det är frågan ???
Sambon "skuggan" är sjuk och hemma från jobbet. Varför jag kallar honom för skuggan är för att nästan igen jag känner har sett honom. Jo mina föräldrar men sedan knappt någon av mina kompisar.
Mulis pulis har gjort illa höger framben och är väldigt upprörd för att hon inte får gå ut utan sele. Vetrinären tror att det kan var ett ledband eller nått. Hon haltar men har inga andra sympton som svullet ben eller nått annat. Så hon är ordinerad vila och besök hos doktorn ifall det inte går över inom 2 veckor.

Astrid har en lättare ögoninflammation som verkar svår att bli av med. Kommer hela tiden tillbaka ifall hon åker bil eller sitter i lite drag. Hörde även att hon gjorde indragningar här en morgon. Har inte hört det igen men jag hoppas att vi inte har fått noskvalster. Det vill vi inte ha.

Sjukast är nog ändå min bil. Den kan inte behålla maten ifall man vill ut och umgås lite. Så nu står den på still och väntar på en diagnos. Man vill ju inta åka omkring i en bil som duttar ut lite diesel när man åker omkring. Så nu är jag billös igen för en stund. Jag hoppas att den snart blir frisk igen.

Inga kommentarer: