söndag 4 februari 2024

Underbar söndag


 Vilken underbar söndag det blev fast det var mörkt och mulet när vi vaknade. 

En underbar promenad har vi tagit även om en gris ville ta den i snabbtakt och den andra i mer avvaktande form. De är väldigt olika vid promenaden som en vill framåt, framåt och den andra vill stå och kolla på saker. Men något de har gemensamt är att mumsa på pinnar och alla former av papper de kan hitta. Det är en hel del papper som personer bara slänger runt sig när de är ute och går. Godast verkar gammalt snorpapper vara och jag vet inte hur mycket snuskiga papper jag har fiskat ur munnarna. Sedan har vi kollat på änder och det är något som Sivan tycker är mycket intressant. Så intressant att hon börjar skaka och stampar med baktassen. Hon hade nog kunnat stå och kolla hela dagen om hon hade fått. Hera kollade lite snabbt som de var så långt borta. Hela promenaden var på 9 km och det kändes väldigt bra när vi kom hem. 

Grisarna sov sedan middag när vi tvåbenta åkte iväg en kortis och shoppade lite. 

Kvällsmaten fick avnjutas genom ett träningspass. Vi tränade på att runda ett föremål, och ställa sig på en target. Jag har märkt att Hera väldigt gärna vill sätta sig eller lägga sig när vi ska göra något som utgångspunkt. Hon väljer aldrig att stå så det har vi börjat träna på. Att hon ska vänta på vad jag vill att hon ska göra stå, sitta eller ligga. Sivan är mest upptagen med att leta efter mer godis än vad jag slänger iväg. Hon är så jäkla hungrig och har svårt att släppa att jag vill att hon ska göra någonting innan hon får en godis. Men vi jobbar på och nu för tiden lägger hon inte så mycket tid på att försöka slicka på händerna för att komma åt godiset i handen. Jag försöker köra shaping för jag tycker att det passar dem bra och Sivan har nu verkligen börjat rocka loss när hon tänker. Hera började även ruska på en handduk som jag hade som target så då började jag göra shaping på det. Det ska bli spännande och se om hon kopplar handduk och godis i morgon. 

Bra söndag som sagt. 

Inga kommentarer: