torsdag 30 april 2020

Första uppgiften är godkänd

Jag har börjat att gå en instruktörsutbildning på Royal dog Education i Göteborg och det innebär att jag får två tripper till Göteborg också så det kan ju inte bli bättre. Under dessa två besök ska jag göra 2 prov det ena är pedagogiskt och det andra är att hålla en hundkurs. Tycker att utbildningen verkar bra och jag har nu lyssnat på alla föreläsningar inom första modulen som handlar om inlärning. Nu är det bara 3 böcker kvar att läsa och att göra alla 8 uppgifter som också hör till blocket.

Uppgifterna som vi ska göra handlar om klickerinlärning och shaping och jag har nu lämnat in min första uppgift som blev godkänd. Det var roligt att jag och läraren tyckte samma sak i utvärderingen om filmen. Jag var lite dålig på att byta targethand och skulle behöva ge godisen lite fortare än jag gör på filmen efter klicket. Men jag tänker att det kommer då jag inte är van att arbeta med klicker och tycker ändå att jag skötte mig rätt ok faktiskt. Sedan var det lite mer också. Men någon som skötte sig underbart var Hera som gjorde uppgiften så bra. Jag är så stolt över min lilla valp. 

Här ser ni hennes prestation i övningen och ja även min då. Men godkänt fick vi på handtargeten. Så nu ska vi fundera vilken övning vi ska göra sedan. 

Inga kommentarer: