fredag 1 maj 2020

Hotell är bokat

Valborgsmässoafton var ingen rolig upplevelse för min stora fina kille. Direkt han på kvällen hörde en smäll så gick han ner i källaren. Tidigare när han har varit rädd så har han ändå känts sig trygg i kälkaren och jag hörde inga fler smällar så jag tänkte att han får vara själv ett tag. Jag ville inte heller att Hera skulle se honom rädd så hon också skulle bli rädd. Efter ett tag hörde jag tre smällar utifrån och rätt snart några dunsar från källaren. Kände att jag då var tvungen att gå ner och då hade Tyson lyckats öppna källardörren och stod i tvättstugan och såg rädd ut. När jag gick upp igen så gick han efter. Väl uppe så skackade han så mycket att bakbenen inte kunde vara stilla. Jag har aldrig sett honom så rädd och blev orolig över att han skulle drabbas av något chocktillstånd. Vi fick ta oss ner i källaren och efter en stund så la sig tyson och vilade i soffan efter att vi hade kramats ett tag. Jag, tyson, xena och Hera trängdes i en 3 sittsoffan men det gick bra. Men Tyson blev uppjagad efter en stund igen och vi somnade inte förren 03 kanske.

Bestämde mig i natt att hemma kan vi inte vara på nyår så i morse beställde jag ett hotellrum på arlanda inom den fria fyrverkerizonen som finns. Så känner jag mig lättad i själen och kroppen att han ska få slippa att bli så rädd på nyårsafton. Min fina kille är absolut värd alla pengar det kostar för att han ska slippa vara rädd och ligga och flåsa och skaka. 





Inga kommentarer: