söndag 29 mars 2015

Va ska jag dra!

Ja det var Tysons stora fråga idag när jag försökte få honom att dra. Gick från huset och försökte jaga på honom att han fick springa hem. Gick väl så där om jag ska vara ärlig. Jag tror att drag verkligen skulle vara någonting för honom och jag tror att han skulle dra med glädje om han kom på hur han ska göra. Ha vill ha dra så blir det en cykel till oss. Nu måste jag ju lära honom att stanna och lite andra viktiga saker också som att stanna. Men det tar vi bara han fattar att han får dra också. Ja svänga lite höger och vänster kan ju också vara bra att kunna.
 
Någon som kör drag som kan komma med lite bra tips hur man ska komma igång och vad man behöver lära hunden. Jag har förstått att jag måste ta lite draghjälp för att få honom att fatta galoppen på riktigt.



2 kommentarer:

Caroline sa...

Jag kör drag med min pinscher men hade sån tur att han nästan direkt fattade galoppen (också bokstavligt talat ;) ) trots att han inte är avlad för det.
Det finns väldigt bra tips på denna sida iaf som jag tänkte tipsa om :)
http://lillaliam.se/?page_id=9924

Erika sa...

Jag blir så varm i hjärtat av dina inlägg om Tyson. Bästa matten till den lille kanaljen :-) !

Tyvärr får jag sällan Selma att dra när vi springer så jag har inga bra tips där.