måndag 9 mars 2015

Back on Track täcken

Det är någonting som jag har gått och funderat på en bra tag om jag ska ta och slå till på ett täcke. Men frågan är vad jag ska välja för sort. Ett fodrat täcke eller ett nättäcke. Lite snål som jag är så känns det bättre att köpa ett fodrat täcke, känns som man får mer för pengarna. Men samtidigt så har jag sett att en del använder täcket inne efter motion. Nu är det så att jag i första hand har tänkt på täcket till Astrid som har blivit muskelsvag i och med sin sjukdom. Tänker att hon kan ha täcket under långpromenaderna eller kanske efteråt när hon ligger och tar igen sig och sover. Jag har märkt att hon blir lite stel om hon har gått mycket i några dagar så nu funderar jag om täcket kan avhjälpa det. Enda sättet att få reda på det är att köpa ett. Så vilket ska jag välja. Jag vill även ha ett till Xena som hon kan ha innan vi ska tävla så hon är varm i kroppen och även Tyson så klart men först gäller det Astrid.

Vad tycker ni att jag ska välja, vilket föredrar ni. Motivera gärna för och nackdelar om täckerna.



1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Sofie!
Om man vill köpa ett täcke brukar vi rekommendera nättäcket. Det kan användas inomhus, utomhus och året runt.
Inför träning/tävling och efter som återhämtning.
Blir det riktigt kallt så kan man ta ett vanligt fodrat täcke utanpå nättäcket för värmens skull.

MVH
Christian,
Back on Track