onsdag 18 mars 2015

Gödning av kamel

Innan jul tappade Xena massor med päls och jag har köpt laxolja och färkfoder för att se om det kan hjälpa pälsen på traven. Hon har fått bättre päls men jag vet inte om det beror på fodret eller om det beror på vädret. Pälsen var så dålig att jag åkte till veterinären och tog prov för parasiter men inga hittade de. Det var tur eller var det otur, då hade man i alla fall vetat vad håravfallet hade berott på. Men nu är pälsen på väg tillbaka och då har hon tappat massor i vikt i stället. Jag fattar inte om jag ska vara ärligt hur hon har kunnat bli så smal. Har avmaskat men ingen mask och hon är hysteriskt hungrig och även efter att hon har fått mat. Även Astrid har blivit smal och det vet jag heller inte vad det beror på men inte så smal som Xena. Tyson han blir bara rundare och rundare i stället. Nej jag hoppas att det vänder snart så jag får tillbaka min fina tjej.


Inga kommentarer: