onsdag 11 mars 2015

Tjoho vad roligt!

Sent i går kväll såg jag det här lägret som riktar sig mot freestyle och rallylydnad. Jag kände att jag genast blev eld och lågor och att jag ville åka på det här lägret. Jag har flera gånger velat åka på andra läger men alltid har något gjort att det inte har gått. Skickade iväg en förfrågan till instruktören Pernilla Pöykiöniemi och frågade lite saker. Jag tyckte att det kändes som lägret för oss som jag kan varva mellan två hundar. En fördel enligt mig är att Pernilla själv också har greyhound som hon tävlade SM med i vintras i htm eller freestyle. Ska bli intressant och gå kurs för en person som äger och tränar vinthund och förstår att de kan vara lite annorlunda i sättet och kanske måste tränas på annat sätt. Jag tror i alla fall att det är så.  

Men det fanns ett problem jag kanske inte kunde få ledigt och att jag skulle få ledigt den här fredagen under semestern kändes mycket otroligt. Men jag tackar mina underbara kollegor och chef för att jag får den här möjligheten. 

Så den 6 augusti packar jag bilen för att tidigt den 7 augusti åka till Karlskoga och spendera tre dagar med andra hundmänniskor och förhoppningsvis bli lite klokare på kuppen i grenarna rally och htm/freestyle. Stugan är bokad och nu håller jag bara tummarna för att vi får underbart väder. Men underbart kommer vi nog ändå att få på vår minisemester. Det finns inget mysigare än att vara på resande fot med hundarna. Se nya omgivningar och spendera lite tid i en liten stuga

Jag hoppas att mamma eller sambon kan ta hand om Astrid så hon slipper följa med och tillbringa en massa dagar i en bur. Det blir även mindre trångt i stugan. Men hon är alltid välkommen att följa med oss så klart. Astrid är ju en van campare det är inte de andra två.



1 kommentar:

Unknown sa...

Låter ju superkul!