måndag 2 mars 2015

Göra om och det kanske blir rätt

Nu har jag bestämt mig för att försöka lära om noseworken. Så idag började vi om från början med luktburken. I med en tops som var preparerad med eukalyptus och sedan var det bara att klicka och klicka som jag körde alla tre hundarna korta pass. Jag tycker att Xena och Astrid var bäst. Tyson han var mest hysterisk och letade efter godis överallt utan att fokusera på uppgiften. Men han kunde fokusera lite ändå. Vi tar nya tag i morgon och kör lite mer med luktburken och sedan ställa ner burken i någon låda och se om de hittar den med en godis bredvid. Ja jag måste nog köra godisbelöning i lådan tror jag så de får belöningen bredvid lukten. Annars blir det fel som jag inte kommer att veta om de luktar eller inte på själva lukten.

Det kanske bara blir totalt fel men man kan inte veta innan man provar.


Inga kommentarer: