måndag 28 januari 2013

Konsekvent promenad

Nu börjar minikamelen blir så stor att vi måste ta tag i det här med att promenera lite civiliserat :) Jag har fram tills nu inte brytt mig så mycket om hur hon har gått men idag så bestämde jag mig för att det börjar bli dax. Så nu har jag bestämt mig att hon ska gå på vänster sida och inte springa hej och hå överallt på vägen. Vi bor för övrigt i ett samhälle som inte har så många trottoarer där vi promenerar så det är ju bra om vi är lite strukturerade.

Så varje gång hon bar på väg till höger så stannade jag och stod kvar tills hon var på rätt sida igen och gick. Måste säga att hon fattade principen rätt fort faktiskt och ibland gick hon även väldigt fint bredvid mig. Bara att kämpa på med andra ord :) När hon la i värsta dragläget så stod jag även kvar och lät henne dra färdigt. Sa inte heller så mycket utan jag tänker att hon får börja läsa av mig själv utan att jag ska pocka på hennes uppmärksamhet hela tiden. Sedan sa jag att hon var duktig under tiden vi gick och hon gick där hon skulle.

1 kommentar:

Unknown sa...

Vore kul att få se en liten film ...