torsdag 3 maj 2012

Postumt


I helgen som var blev Maya och jag tilldelade svenska faraohundsklubbens vandringspris för bästa lydnadsekipage i lydnadsklass 1.Maya var förra året 8 år gammal och vi tävlade två gånger i lydnadsklass 1. Ena gången så bröt Maya själv och sprang in i klubbstugan pga att hon hatar flugor och knott. Men efter inhandlande av Mygga så fick vi till ett tredjepris i Sala i augusti. Domaren tyckte att vi var mycket duktiga och hade ett fint sammarbete mellan momenten  ;) Som han gärna hade velat se mera av i linförigheten. På tävlingen så avstod vi platsliggningen och apporteringen och ingen nolla på de andra momenten. Så jag var väldigt nöjd med mitt tredjepris och att vi faktiskt slog två andra hundar :) Efter den här tävlingen så tävlade vi inget mera som Maya då fick sin diagnos. Men vi var anmälda till 3 till tävlingar så man vet aldrig vad som hade hänt och synd nog kommer vi heller aldrig att få veta. Men jag är GRYMT stolt över min Maya och vad hon presterade på tävlingen i Sala. Har nog aldrig varit så lycklig när jag förstod att vi hade kommit runt med poäng :))) Tusen tack Maya för att jag fick dela det här med dig. Jag älskar dig för alltid.

Bilderna är från våren 2010 och det är Johanna Bergeå som har tagit dem på Hedemora/Säters BK utom den sista som är från våran första start i rally nybörjarklass när den ännu var inofficiell. Den har Maria Wilhelmson tagit.





9 kommentarer:

Hanna aka Lilla My sa...

Fina bilder på finaste Maysan <3

Catlin sa...

Grattis Maya <3

Ann-Margret o Vinja sa...

GRATTIS :) Vad kul att ni vann pris för bästa lydnadshunden i klass 1 :)
Verkligen synd att ni inte han med dom andra tävlingarna som ni var anmälda till.

Kram

Siriosmilla sa...

Grattis!!!!

Ninni sa...

Så fina bilder, och åh... det är ju så otroligt tråkigt att det hela slutade som det gjorde :(

Asta och Iris sa...

fantastiskt!

Asta och Iris sa...

Ett nytt försök: Fantastiskt fint att du fick uppleva detta med Maya och samtidigt enpåminnelse om livets bräcklighet.

Grabbarna boys sa...

GRATTIS!!! :)

Lyckopiller sa...

Härliga minnen av en fantastisk hund!