fredag 11 maj 2012

Bytit försäkringsbolag på kattfan

Fick får några veckor sedan hem ett fint försäkringspapper där katternas försäkring hade höjts rätt mycket. Eller ja de kostade som en faraohund tillsammans. Kan inte säga att jag var nöjd med försäkringen. Men nu har jag gjort slag i saken och ringt och bytit på ena katten Iris som aldrig har varit sjuk. Och se där det skiljde 900 mellan de olika bolagen. Kan jag tycka är rätt mycket pengar under ett år. Den andra katten Mulis fick vara kvar som hon har varit inlagd för förstoppning. Känns lite dumt att byta om hon skulle få det igen för då får jag bekosta det själv. Synd att jag inte kan byta på hunden också för då hade jag gjort det direkt. Men det är ju inte direkt läge för det idag med en kostsam diagnos på halsen :) Som vi antagligen kommer att söka vård för den flera gånger. Men som sagt det lönar sig att kolla runt på de olika bolagen och titta vad de tar för samma djur. Jag känner mig nöjd med mitt byte.

Inga kommentarer: