torsdag 10 maj 2012

Jag kanske skulle anmäla oss

Sitter här och funderar om jag ska göra slag i saken. Nått jag funderade på förra året men inte anmälde mig till. Som jag är lite lat men nu när jag har börjat springa och det har gått rätt bra så har jag börjat fundera om jag skulle anmäla mig till nått löp. Bara för att få en morot att springa efter. En utmaning. Så förra året hittade jag HUNDLÖPET som går i stockholm på Lidingö och i Göteborg. Det går ut på att man springer tillsammans med sin hund en sträcka på 5 km eller 10 km. Så en springtävling med hund kort och gott :)

10 kommentarer:

Humlespunk sa...

Det där låter så kul, skulle vilja prova på det om nu flåset varit bättre. Vet inte om jag tyar en halvmil-mil...
Men Spunk hade nog gillat det.

Ska bli kul att höra vad du tyckte om det sen :)

Sofie sa...

du kan ju gå också :)

Johanna sa...

Vilka fina hundar du har, kul att följa :)

Britt Marie o Rudi sa...

Jag och Rudi var lite på gång att anmäla redan förra året, men han gillar inte egentligen att jogga långt. Jag brukar släppa av honom hemma efter 4-5 km och fortsätta utan honom. Men nu blev jag sugen igen att prova åtminstone femkilmeters med honom. Men så måste man sova över någonstans i Stockholm också...tål att tänka på...Lycka till med träningen!

Sofie sa...

Vi åker nog över dagen. Har en tre timmar dit skulle jag tänka mig. Men roligt att träffa andra och så kommer det flera kameler. Det är alltid kul.

Lyckopiller sa...

Låter riktigt kul! Kör på!

Quila o Ronja sa...

Det låter jättekul!!!
Undrar om du anmält än ;-)

Christina Klosterberg sa...

Det visste jag inte, vilken kul idé. Det är enklare att träna när man har ett mål!

Sandra sa...

så kul...hade det gått i malmö hade ju jag och freija oxå kunnat ställa upp....väljer freija som kompis för hon drar som en besatt och det hade nog varit en fördel då matten inte har någon kondis att skryta med...fniss

Zallek - Kellaz sa...

Skulle vara kul att vara med. Funderar på att vara med på blodomloppet iaf. Cafét heter Skyttepaviljongen och ligger uppe vid Lugnet. Helt klart värt ett besök.