fredag 25 maj 2012

Faraohund söker nytt hem




Om det finns någon som är intresserad av en vuxen faraohund så söker fina goa Romanov ett nytt hem. Han har bott mitt inne i stockholm men bor nu hos sin uppfödare Linnea i Örebro. Romanov är 22 månader gammal, kastrerad och vill gärna ha mycket närhet. Gillar att bli kliad på magen och att sova på rygg i sängen. Romanov är ett oskrivet kort som gärna tar kontakt och vill lära sig nya saker i livet. Han kan umgås med stora som små hundar och är kattvan då han har bott med katt tidigare. 

Han har pass och är fullt vaccinerad och bara väntar på en egen matte eller husse. I stamtavlan heter han Spisi’s Want It All och har välmeriterade föräldrar.

Så är ni intresserad av en vuxen faraohund tveka inte att ta kontakt med hans uppfödare.

Sandra@spisis.com


Jag har själv träffat Romanov och det var en väldigt charmerande kille som tog oss med storm. Tyvärr är inte tiden rätt för oss. Mycket synd då det var en mycket trevlig kille med allt vad jag söker hos en faraohund. Vänlighet, sprallighet, kontaktbarhet och framför allt ingen skärpa. En mycket trevlig ung kille som gärna vill jobba för en godis.




4 kommentarer:

Vicky sa...

Men Guuuud så snygg han är. Synd att man inte kan ha hur många hundar som helst....

mathilda adamsson sa...

Fin! :) Hoppas någon vill ha honom, hade det varit efter sommaren hade jag nog tusan varit intresserad... :)

Unknown sa...

Hej har länge velat ha just en vuxen farao hane, Skull det vara möjligt att komma och titta. Har en dotter som är allergisk mot pälshundar, hon har själv mexikansk nakenhund och kinesisk nakenhund. Har en arbetskolega som föder upp Faraohund med flera raser, så där blir det inge bra att pröva detta med allergi. Bor på landet i hus tomt på 3000 kvadrat som är inhägnat. Hör gärna av dej om jag låter intressant. Bor i Västmanland. Har alltid haft hund utom de sista åren. Hur kan jag nå dej


idag jobbar jag till 23.00
Med vänlig hälsning
Berit

Sofie sa...

Hej Berit!
Omplaceringen är ett gammalt inlägg sedan 2012 och inte längre aktuell.
Min sambo är allergisk och känner av hundarna så de kan framkalla allergi