måndag 28 maj 2012

Lite bloggtips om addisons sjukdom


 Hej alla!

Jag måste börja dagen med att rekommendera en jättebra blogg om sjukdomen Addison. Det är bearded collien Eskil som fick diagnosen september 2011. Där har jag hittat massor med matnyttig information över saker som jag har funderat över. Om ni vill kolla in Eskil och hans blogg så hittar ni den HÄR. Jag tycker att det är jättebra att hitta de här bloggarna som jag själv får mycket lärdom av dem och jag hoppas att jag med kan lära någon annan i sjukdomen. Jag har ju en sida här på bloggen där jag ska skriva lite om själva sjukdomen men jag har inte kommit så lång än. Men det kommer. Vi har även den äldre herren Higgins som fick diagnosen i juli 2011 och är av rasen cocker spaniel. Vill ni läsa om Higgins gör ni det HÄR

Annars så regnar det här så vi måste ta på oss regnkläderna för att kunna ta en promenad. Lite annorlunda erfarenhet efter alla soliga dagar. Men det känns faktiskt rätt ok med lite regn måste jag säga. Anka har inte gått en promenad på flera dagar som det har varit för varmt så idag ska hon med få gå :) hon kommer inte att gilla det men det är bra för den gamla kroppen att röra lite på sig. Att röra på musklerna. Men jag tror faktiskt att hon går mer på gården än när vi tar våra små promenader. Så idag blir det inte att ligga ute på gräsmattan och sova utan det får bli i soffan i stället. Eller i sängen hade nog Astrid röstat på. Hon fick ligga där en stund igår för att fira sin mamma matte.



1 kommentar:

Lyckopiller sa...

Ska genast spana n de där bloggarna. Tack för tipset.