onsdag 14 december 2011

Våra träningsfilmer idag

Blev så motiverad i dag när jag var inne på salukitrix och såg hennes träning i köket. Snacka om att ha fantasi. Var har min tagit vägen ;) Nej nu får vi skärpa till hos och börja träna lite. Kommer vi bara igång så är det inte så jobbigt att ta sig tid för att träna lite. Det är ju kul att träna och kamelerna älskar det. Korv står alltid högt i kurs. Men som vi inte riktigt kunde bestämma vad vi skulle träna så blev det lite improviserat. Det är ju egentligen inte bra men bättre än ingenting alls :) Direkt vi började så kom även katthelveterna och sprang runt ;) så de håller fanan högt och är även här med på filmerna. Var skulle de annars vara :)



Hon är för gullig min Astrid. Förstår inte riktigt men förstår lite grann :) Kul tycker hon att det är i alla fall. Tycker i alla fall att hon följer med riktig bra när vi svänger till höger. Vänstersvängarna måste vi helt klart jobba på. Hon har ingen aning om att hon har en bakdel som ska trampa runt. Faller poletten ner vad vi ska göra så kommer nog även motorn in. Den går lite på segfart men jag vet att den finns där bakom och kan sätta in. Hon är en väldigt alert kamel i vanliga fall. Men jag gillar när jag tittar på filmerna att hon är väldigt intresserad av vad vi håller på med. Det syns mycket tydligt på hennes ansiktsuttryck.



Tokglada Maya. Hon var helt vild och jag har en mycket längre video på henne men den var inte så fokuserad. Jag glömde bort att fokusera. Mycket synd annars hade ni fått se en snygg fjärrdirigering med snabba ligg och sitt på det hårda golvet. Golvet var även mycket halt för henne som hon vill så mycket :) Märks också att hon blir lite anfådd och det kanske även hörs på filmen. Men hon tyckte att det var så kul min piraya. Roligt att se hur hon kämpar. Gillar hennes bakdels kontroll också och hennes vilja att jobba. Det svider i mitt hjärta när jag tänker på att vi inte får fortsätta att utvecklas tillsammans nu när hon verkar vara inne i rätt ålder för att ta saker på allvar. Hon har nog varit det ett tag men jag har inte tagit tillvara på chansen. Det gör mig riktigt ledsen på mig själv.



Gulliga Anka som skulle kunna tänka sig att äta upp fingrarna för lite korv. Hon var jätteduktig och kul att märka att hon kunde lugna ner sig och tänka lite i stället för att bara springa runt. Det är därför jag går runt lite för att hon ska komma i rätt läge utan att stressa på henne vilket är väldigt lätt att göra. Då sätter hon sig bara och tänker bara på korv och hur hon ska få den utan att tänka eller göra nått speciellt. Inte vad hon ska göra för att få korven. Men här har hon kopplat på hjärnan idag. Anka skulle ha varit en mycket duktig hund i det mesta tror jag om hon hade fått chansen. Hon är med, hon är på, hon är förig. Men Anka har inte bott hos mig i hela sitt liv och när hon kom till mig så vet jag inte varför vi inte satt igång. Fast hon då inte var gammal. Har faktiskt ingen aning fast jag tränade Maya. Anka har alltid bara varit med på skoj och latjat. Tänk på att hon har en godkänd rallytävling när den var inofficiell. Tänk att vi klarade av det utan att ha tränat fot eller skyltar. Det tyder på att hon är en förig och arbetsvillig kamel hon med.

Kolla även in katterna på slutet. Iris har bättre inkallning än någon kamel i hushållet. Där har de mycket att lära ;) om de vill.

5 kommentarer:

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad kul att se lite film på kamelerna. Vad dom var duktiga :) Men dom såg inte ut att ha det så lätt på det hala golvet. Katterna var verkligen söta när dom kom och skulle var med.

Kram

[Anna] sa...

Kul med film :)) Astrid kanske behöver köra lite klossträning så blir hon medveten om sin bakdel :)
Hur är det med Maya nu då? Man kan tro hon är hur frisk som helst!

Cajsa och Ozzy sa...

Hihi va söta dom är! Lilla Ankan is still going strong=)sladda runt som en galning!=)

Ninni sa...

Kul med film :D

Anna G sa...

Att du inte köper en stor matta och lägger ut där när ni tränar.

Ni var jätteduktiga allihopa!