måndag 12 december 2011

Agilityträning

Igår var jag och kamelerna till Avesta för olika uppdrag. Jag och Astrid var och tränade Agility i Tjärna och Maya och Anka hälsade på hos mamma. Efter att jag och Astrid var klara med träningen så möttes vi allihopa hos mormor Inga. Jag tog en tupplur på golvet med bästa vännerna. Fattar inte vad det är men jag blir jättetrött bara jag kommer innanför mammas dörr ;) Måste hälsa på oftare hahaha. Mamma knäppten även kort när vi sov den luringen.

Men här kommer finaste Kamelen Astrid över ett hinder. Hon har inte så stort hindersug än så hon springer väldigt med mig och är beroende av att jag visar henne. Så det blir lite problem som jag då inte tänker hur jag ska göra när jag ska visa henne. Hon blir förvirrad av att jag är slarvig. Men jag skyller på träningen igår som också var förvirrande då instruktören inte riktigt förstod hur vi skulle hoppa banan. Jag skulle behöva externbelöna för att få upp suget framåt.


Finaste finaste kamelrumpan. Ser ni inte hur mjuk och go den är. En sådan där som man bara vill pussa och krama på. Och finaste rävsvanen också ;) Hon kanske är en hybrid.



Ja ni ser att hon vill vara nära. Skulle vilja ha henne lite mer till höger. Men det löser vi så småning om. Det här är ju lika nytt för mig som för Astrid.



Här ser det ju lite bättre ut måste jag säga


In med den tveksama kamelen i tunneln. Externbelöning efter skulle sitta fint. Hon kom en gång ut samma väg som hon gick in men då inte backandes utan hon vände i tunneln och kom ut med framsidan först. Vig kamel har man i alla fall.



Se där, där kommer kamelen ut



Här visade jag henne helt fel så hon tvärstannade framför hindret. Vi försökte oss på ett byte som inte alls blev bra. Men hon hoppade snällt ändå.



Sedan kom balanshindret. Det har vi inte tränat så mycket alls på. Men hon vet att hon ska gå på det så vi tog det lugnt och hon gick så fint över :) Stolt över min tjej.


Sedan efteråt kom en kvinna fram till mig och frågade om jag tävlade rally. Hon hade sett mig i stockholm nämligen när vi tävlade. Världen är liten men rolig i bland. Hon hade också varit anmäld till fortsättningsklassen men blivit bortlottad i Fagersta. Bara anmäld till eftermiddagen då i stället ;) Hm ja jag berättade då för henne om mailkontakten med klubben och varför hon inte kom med.



6 kommentarer:

Carina sa...

Du å dina Kameler<3 Ni är så underbara ihop!!

Ninni sa...

ÅH så kul med inomhusträning sådär. Vill också!

Grabbarna boys sa...

Håller med ovanstående...ni är helt underbara!!
Vov o kram!

Britt Marie o Rudi sa...

Men var är fotot på er sovandes på golvet :-)

Anonym sa...

Härliga bilder! Ni verkar ha kul du och din kamel.

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad duktiga du och Astrid är :) Låter kul med agility men jag antar att matten också måste ha en bra kondis om man ska orka springa runt ;) Och det har jag inte.

Lycka till nu med eran fortsatta träning :)

Säger som Britt Marie o Rudi....Var är kortet på er sovandes på golvet.....

Kram