måndag 12 december 2011

Broddar is the shit

Nu när det är så halt ute så är ju broddar av olika slag nästan obligatoriskt när man har hund. I alla fall på senare år. Mina första år så gled och snubblade jag runt i snön och på isen som Bambi. Men nu vill jag gå en promenad utan att slå mig gul och blå helst. Har ju redan ramlat två gånger i år när jag skulle vara lite tuff och gå utan ;) Mindre tufft att ligga på gatan och kräla runt. Har nu letat lite broddar på nätet och hittade de här två som jag gillade men med stor skillnad i pris

Någon som har sådana här snökedjor? Jag tror att de är väldigt bra och funderar om jag ska köpa ett par. De kostade runt 250 kr. Jag tycker att de borde gräva ner sig bra i isen och ge ett ordentligt stöd


Sedan har vi broddarnas kung kanske. Ser ni vilka monsterbroddar. Med de här kan man bara inte halka men nej jag lägger inte 700 på ett par broddar för att gå ut med hunden. Men gillade jag att traska runt i skogen vintertid och göra andra äventyrliga saker så kanske jag hade slagit till.

Nu har jag ett par väldigt utslitna broddar från apoteket som man trär på med en gummisula och piggar fram och bak. Även de är väldigt bra fast de är superdåliga. Så man börjar ju fundera vad man skulle tycka om ett par nya.

1 kommentar:

Ann-Margret o Vinja sa...

Ja börjar bli dags leta reda på sina broddar snart för det är bra halt ute på vissa ställen. Det värsta är att jag just nu inte har nån aning alls var jag lagt dom....Så det blir väl att köpa nya då ;)

Ha en bra lucia du och kamelerna :)
Kram