måndag 8 november 2010

Smal tandstens skrapa

Vet inte riktigt hur det gick till men jag har fått en sådan här. Nu kan jag äntligen försöka få bukt med det bruna som sitter på mayas framtänder i överkäken. Jag skrapar nämligen mina hundars tänder själv och det går bra. Ja jag kan ju inte ta på insidan det är ju en nackdel. Varför åka och söva om jag kan fixa det själv. Nu ska jag bara lära mig att använda den här. Fick även ett bryne med så jag kan slipa den själv. Har en annan sedan tidigare men den är så bred så den kan jag inte använda mellan framtänderna.

Hur gör ni med tandsten på era hundar. Skrapar ni själva eller får veterinären ta hand om det.

4 kommentarer:

Nina sa...

Veterinären har tagit hand om det på min ena hund men jag har faktiskt tänkt att köpa en skrapa. Tror jag ska åka till djursjukhuset imorgon och köpa en. =)

Tassintryck sa...

Skrapar själv. Fungerar super. Men jag är för lat för att borsta tänderna som veterinären annars rek.
Ha det gott!
kram från mig
/maria

Emelie sa...

Vi skrapar tänderna på alla våra hundar, eller inte jag men Eva gör :) och det fungerar jättebra. Brukar ta det i samband med kloklippningen och det är ju så mycket smidigare än att låta en veterinär göra det!

Lina sa...

Va fin :) ..har du någe tips på var man kan få tag på en liten?