tisdag 2 november 2010

Det röda Hurrta täcket

Maya var en ytters motsträvig modell. Att prova täcken är inte hennes grej. Jag hade kunnat åka på semester och hon hade stått kvar i samma stil när jag kom hem igen. Nej kanske inte men nästan för hon rörde sig knappt en millimeter med det på. Täcket var lite stort precis som jag befarande. Beställde storlek 60 som de har det måttet på ryggen. Men jag tror faktiskt att jag kan gå ner till storlek 55. Det kommer då inte att hänga över rumpan. Tror inte att Maya då kan ha en mindre storlek som hon har väldigt lång rygg. Men det var för stort på Astrid hon måste ha en mindre storlek. Täcket verkade vara väldigt varmt och det satt annars väldigt bra.

Motsträvig och lite kortare än vanligt. Men jag tycker att det sitter fint runt frambenen. Det glipar faktiskt inte så mycket som jag trodde att det skulle göra. Magplattan var nog den bästa jag har sett i huvudtaget på ett täcke. Den täckte mycket och täcket går ner på sidorna under magplattan. Så jag är inte orolig att hon ska bli kall om magen. Nej hela täcket satt fantastiskt bra och det är jag inte direkt bortskämd med.


Superbra reflexer till den mörka perioden

Ser ni att hon inte har flyttat sig en millimeter. Täcket sittar bra fram

Lite stort bak som ni ser och snoddarna som ska sitta runt benen var så stooora. Tror att de var till elefantben så de måste vi fixa.

Förstort på Astrid. Det syns inte här men det är för långt bak och det glipar lite för mycket runt frambenen för min smak.

Pälskragen och svart skönt tyg inne i täcket. Hundarna blev jättevarma bara av att ha det på sig en liten stund.


2 kommentarer:

Maria Mel sa...

Dom ser verkligen fina och rejäla ut, ska nog försöka skaffa ett sådant när(om?) jag får pengar över. Har ett Globus täcke nu som sitter super bra men som är lite tunt och mer för höst/vår och en Top canis vinteroverall som är kanon när vi bara promenerar och liknande (tycks hindra henne lite när hon springer och busar).
Vet du om någon som säljer fleeceoveraller i vettiga faraohunds-storlekar? tex var köpte du dina?

PS. Gillar din blogg,läser den alltid ;)

Sofie sa...

Kul att du gillar bloggen. Det är alltid kul att få lite bekräftelse :)

Tror faktiskt att täckena är värda sina pengar som de kostar. Det verkar riktigt rejält. Bra maglapp som sagt.

Min fleeceoverall som jag har är köpt från divinedog. Länken finns här på höger sida. Den första länken. Overallen är inte så dyr kostar runt 270 kr. Det är överkomligt tycker jag. Jag köpte storlek 551 på den.