fredag 12 november 2010

Men åhhh låt mig sova

Låg i natt och sov så gott i min sängen. Tyckte att jag hörde några konstiga ljud men tänkte inte så mycket på det. Sedan började jag fundera vad fan det är som låter. Öppnar ögonen och vad ser jag. Maya står och säger SLÄPP IN MIG UNDER TÄCKET. Så det var det som lät alltså. En väldigt krävande faraohund som ville ha lite värme. Hon fick komma in men låg inte där speciellt länge. Det var tacken för att man blev väckt. In en kvart och sedan ut igen.

Kan också ibland vakna av att någon står och tassar en i ansiktet. Men där är det lite svårara att veta vad de vill. Ibland tror jag faktiskt att de bara vill ha en klapp ;) eller så vill de också under täcket.

Tur att man älskar dem så mycket :))) för annars hade jag blivit lite förbannad

2 kommentarer:

Maria Mel sa...

Åh vad jag känner igen det där!
Halia växlar alltid mellan att sova på och under täcket. Hon får mig att lyfta på täcket så hon kan krypa in genom att lätt röra med nosen på min kind(vilket är väldigt effektivt pga en kall blöt nos!)Hon provar med att stirra först men oftast sover Matte för tungt ;)
I början var det jobbigt att bli väckt varenda natt (ofta ett par gånger) numera är jag så van att jag knappt behöver vakna!

Linda sa...

mysigt med gos under täcket ;]